Fordov sustav upozorenja na rupe na cesti

Continuously Controlled Damping

Fusion V6 Sport već koristi pametnu suspenziju pod nazivom CCD (Continuously Controlled Damping).

U Fordovim automobilima tehnologija detekcije rupa već postoji, a sada se sustav CCD (Continuously Controlled Damping) podiže na novu razinu.

Svake godine na automobilima nastaju milijunske štete uslijed naleta vozila na rupe na cesti – procjena je da samo u SAD-i vrijednost šteta iznosi oko 3 milijarde USD godišnje. Vozači u prosjeku na popravke troše 300 USD.

Continuously Controlled Damping – Fordov sustav upozorenja na rupe na cesti (test)

Pogledajte kako u stvarnosti izgleda rad sustava, uz ping pong loptice u rupi

Ford je stoga u neke svoje modele poput Fusion V6 Sport automobila već ugradio pametnu suspenziju pod nazivom CCD (Continuously Controlled Damping), senzorski i računalno upravljani sustav za ublažavanje udaraca koji uoči i pri nailasku vozila na rupu mijenja suspenzijski sustav i time pomaže da se auto ne ošteti, donosi Vidi.hr.

Koristi se 12 visokorezolucijskih senzora koji svake dvije milisekunde mogu namjestiti odziv amortizera za najbolji odgovor u trenutnoj situaciji kad se rupa na cesti otkrije. To je brže od treptaja oka. Nakon što se na prednjem ovjesu otkrije rupa, stražnji ovjes može odgovoriti još i bržom reakcijom, prije nego kotači stražnje osovine dođu do rupe na cesti.

Gospođica je preko ručnog sata sa svojim automobilom prešla bez ikakvog kontakta

Znanstvenici i inženjeri Fordovog istraživačkog centra u njemačkom Aachenu sada žele zaštitu od bliskih susreta s rupama podići na novu razinu pa su započeli testirati sustav virtualnih mapa rupa koji će svaku rupu otkrivenu senzorima automobila odmah poslati u servis u oblaku koji će njezinu poziciju gotovo trenutno dodati u mape svih vozača kako bi bili na vrijeme upozoreni.

Ford Fusion V6 Sport ima 2.7 twin-turbocharged V6 EcoBoost benzinski motor snage 325 KS.

Ford Fusion V6 Sport (1)

Ford Fusion V6 Sport

Ford Fusion V6 Sport (2)